onsdag 23 juni 2010

Energiboost!



Det har varit mycket i livet det senaste, jag har haft mycket både i tankarna och i kalendern. Det har helt enkelt tvingat mig att låta bloggandet lugna ner sig ett teg, men nu är jag tillbaks!

Har funderat lite över det där med löpningen, borde jag verkligen ha med det här på livskraften? Jag trivs ju rätt bra med att ha det som en matblogg, men samtidigt heter den ju livskraften, och löpning ger mig definitivt livskraft! Vad tycker ni?
Medan jag velar fram och tillbaka har jag lagt min träning på en annan blogg, för de nyfikna går den att hitta här.


Dagens (veckans?) godaste fruktsallad är uppfunnen! Det som fattas skulle möjligtvis vara några färska jordgubbar, men har man inge hemma så får det vara, för efter 8 km i löparskorna var jag hungrig, nu! inte sen, nu! Så jag blandade ihop lite av vad jag hade hemma och när jag satte mig ner för att äta fick jag syn på det färskmalda kaffet som blev över efter dagens fikakaffe.
"Varför inte?" sade en liten röst i mitt huvud. "Du ska ju ändå vara uppe ett tag till, så du behöver lite extra energiboost!" Så, jag strödde helt sonika över lite nymalet kaffe över fruktsalladen och jeez vad det blev gott!


Färggrann energiboost!

// en banan // ½ apelsin // 2 nektariner // en kiwi (med skal) // 7 gröna vindruvor // 3 valnötshalvor // lite torkade tranbär // kokos // nymalet kaffe //

Skär frukterna i bitar, så stora som du vill ha dem
Krossa valnötshalvorna i handen så de smulas sönder lite och strö dem över fruktsalladen.
Häll på tranbären, kokos och kaffe efter smak

Underbart en sommarkväll som denna! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mer läsning:

pinit