tisdag 15 juni 2010

Jag älskar min kropp!

I förra veckan gjorde jag det, jag anmälde mig till Midnattsloppet i Göteborg! Min första mil! Jag är så peppad så det är helt galet och hoppas verkligen att det kan hålla i sig de kommande två månaderna fram till loppet.
Detta ledde ju då till att jag insåg att jag var i behov av nya löparskor.
Så jag begav mig till Löplabbet där jag fick hjälp av en oerhört trevlig expedit att hitta mina nya, fina Nike Zoom Equalon som fick följa med mig hem. Jag älskar dem! Hade invigningsrunda idag genom att bege mig till Skatås och springa 5:an.

Mina nya älsklingar!

Inte ett enda skavsår och dessutom bästa tiden hittills. Jag sprang på under 30 minuter!!
Min kropp är bäst!
När jag med adrenalinet pumpande stannade och flåsade efter avslutad runda och såg tiden tog jag ett stort glädjeskutt och utförde sedan mina styrkeövningar med ett brett leende på läpparna. Leendet räckte hela vägen hem :)

Jag är kick-ass! :D

Så som ni kanske förstår så kommer det nu, förutom smaskiga recept, att bli en hel del träningsskriverier här på Livskraften. Min väg till milen hel enkelt.
Målet är att springa hela vägen, tiden är mindre viktig, men gärna under en timme.


Du är din enda begränsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mer läsning:

pinit