lördag 5 januari 2013

ständigt denna saffran! (och lite tomtebloss)

Tack vare säsogens pris på saffran så finns det fortfarande kvar några påsar i skafferiet här hemma, detta ledde till att när PlommonJohanna bjöd in sig på Gladiatorernapremiärkväll tog hon med sig fisk och vi kokade ihop en fantastisk fisksoppa med saffran, fänkål och rotselleri. Receptet var nästan rakt av det här och jag förundras över att jag inte gjort fisksoppa med saffran tidigare, det var ju busenkelt!



Soppan avnjöts med en klick yoghurt och en bit knäcke, jag har då haft betydligt sämre fredagsmiddagar i mitt liv. Efteråt slog vi oss ner, mätta och nöjda i tv-soffan och tittade på muskelberg, skrek och gapade, hejade och ojade oss. efter en stund blev det födelsedagstårta för Johanna och självklart både sång och tomtebloss! 

Bilden har Johanna tagit, jag hade fullt upp att sjunga och hurra :)

Så har matåret 2013 börjat med dunder och brak och jag håller tummarna för ett fantastiskt år. 
Eller screw that förresten, jag tänker se till att det blir ett fantastiskt år! planerar att försöka mig på fler nya och spännande rätter och råvaror, äta mer soppa (det är ju så enkelt!) och jobba mer på det där med matfoto och styling, det är ju tokroligt att kunna kombinera matlagning, teknik och kreativitet! ^^

God fortsättning på er!
/Körsbäret



1 kommentar:

Mer läsning:

pinit