söndag 14 juli 2013

Vi har blivit med mandolin!


Ja, jag spontanköpte en mandolin. Och en salladsskål. Men de vill bo med oss, det är väl inte så konstigt att det är svårt att säga nej? Detta skedde under en mycket spontan tripp till Freeport och våran favoritbutik där. Vi pratade senast igår om att vi borde ha en salladsskål som är lite tjusigare än plast och mer classy än blommigt och så plötsligt stod den där på Orreforshyllan och sade "Här är jag!".
Sedan sade mandolinen något liknande när vi stod i kassakön... jag HAR ett starkt psyke, jag KAN behärska mig... När jag måste ;)


Så, mandolinen invigdes och testades för att piffa till rädisorna som skulle i salladen som skulle inviga salladsskålen. Visst, det är kanske inte den mest fantastiska mandolin världen skådat, skivorna blir lite för tjocka för att jag ska vara riktigt nöjd, men det ÄR en mandolin! Och den kostade inte skjortan :)

Lätt sommarsallad med rädisor och oliver

* Ett knippe rädisor
* Två nävar sockerärtor
* En halv bukett krispsallad
* En paprika
* En låda körsbärstomater
* En drös urkärnade oliver
* En näve färsk timjan

1. Hacka/mandolina allting till de former och storlekar som önskas, blanda en god dressing att ringla över.
2. Ha som tillbehör till det mesta :)

/Körsbäret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mer läsning:

pinit