onsdag 26 september 2012

"Välj fem!"

Jag såg att Sonja har en bloggutmaning för september månad som hon kallar "Välj fem!". Hon vill att man ska välja ut sina fem favoriter i köket, visa upp dem och skriva en liten snutt. Detta fick mig att börja filura, kika och fundera, det är svårt att bara välja fem! Men här kommer mina fem favoriter just nu:



Grillpanna 
Alltså, den får det mesta att smaka lite lyxigare och framförallt får den biffarna att se liite proffsigare ut.

Illgrönt Zestjärn  
Denna lilla manick har gjort min matlagning och bakning så mycket enklare, nästan inget fastnar i järnet och de små tillbehören på kanterna ät toppen för citrusdekorationer!

Ballongvisp
Jag är helt enkelt läjligt förtjust i ballongvispar.

Stekspade i trä
Den är min sambos slitna, billiga trästekspade från Ikea, men den har snabbt fått en särskild plats i mitt hjärta och jag använder den så fort jag får tillfälle. kärlek helt enkelt!

Keramisk kniv
Jag hatade att skära tomater innan jag fick den vita pärlan till kniv, nu är det en fröjd varje gång.

1 kommentar:

  1. Tack Körsbäret! Kul att du ville vara med! Grillpannan används flitigt även här hos oss, och slitna träredskap är underbart!

    SvaraRadera

Mer läsning:

pinit