onsdag 4 augusti 2010

Rosa morgon och hjärtan på posten

Det blev sent igår, men det gör inget när det är i goda vänners lag, då är det väl värt det. Det ledde dock till ett zombie-Körsbär på jobbet fram till lunch ungefär då jag började kvickna till i skallen.

Men jag gjorde mig i alla fall ett tappert försök att få en bra start på dagen. I gryningen slängdes det ner godsaker i Kieth och han fick köra sitt morgonpass. Resultatet blev en härligt melondoftande, babyrosa morgonsmoothie som jag hällde chiafrön i och lät den stå en halvtimme i kylen medan jag duschade.



Rosa gryningssmoothie:

// En halv cantaloupe-melon // en banan // 10 jordgubbar // 1 dl mandelmjölk // 1 tsk kokosolja // 1 msk chiafrön //
Skala melonen och dela den i bitar, kör den med bananen, mjölken, oljan och jordgubbarna i mixer tills den är slät.
Häll i chiafröna och rör om.
Låt stå i kylen minst en halvtimme.


Sedan när jag kom hem till min dörr efter en seg och varm arbetsdag så hängde ett paket på dörren. Såg direkt att det var från underbara Råvarubutiken! Tänk att man kan bli så glad för ett litet brunt paket med handskriven adress och riktiga frimärken.
Som om det inte räckte med att veta att jag hade nya kakonibs så fick jag mig en glad överraskning när jag öppnade paketet, det trillade ur små pappershjärtan! Jag skrattade högt av förtjusning, som en 3-åring som blåser såpbubblor. :)
Tack Vilda för att du förgyllde min dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mer läsning:

pinit