måndag 9 augusti 2010

Just idag är jag stark!

Idag är jag omåttligt stolt över mig själv. Let me explain:

För närmare 10 år sedan brann det hemma i vårat kök, mamma smälte smör på spisen, glömde av det när vi gjorde någonting annat och plötsligt stod hela köket i lågor. Det var en skärrande upplevelse och sen dess har jag haft lite problem med eld i andra former än tända stearinljus, stormkök eller kontrollerade lägereldar/grillar.

I torsdags när min kollega Björnen skulle sätta mig i arbete med att bränna bort ogräs i en grusgång med hjälp av en stor gasbrännare tänkte jag "det ska jag väl klara av!".
Men så fort vi satte igång och det brann det minsta lilla där det inte skulle så skenade pulsen och jag trodde hjärtat skulle banka ut ur bröstet, jag var så ARG på mig själv för att jag inte klarade av en så enkel sak!
Men idag, när Björnen hade bränt ett tag och blev tvungen att åka iväg frågade han om jag ville försöka igen. Tror inte han inser hur mycket det betydde för mig att han fortfarande trodde att jag skulle klara av det trots mitt fatala misslyckande veckan innan. Så jag sket i att tänka för länge och sade lite kaxigt "Japp, det vill jag!"
Och kära vänner, det är en stor seger att ha tagit tag i min rädsla, utmanat den och vunnit! Jag är så stolt och glad!
Det var ju till och med ganska kul :)

Livet blir så begränsat när man går omkring och är rädd för saker, enda sättet att bli av med rädslan är att möta den, utmana den och visa att det faktiskt inte är så farligt. Det är i alla fall vad jag tror, för det fungerade och jag känner mig stark!

Detta ska jag fira med en smoothie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mer läsning:

pinit