tisdag 10 september 2013

Delikatesser på bredden och tvären!



Ja, just det, en liten update om det där andra roliga som förgyllde kvällen förra tisdagen! Jag gick nämligen och vann en tävling på Karins Trattoria vilket innebar att det hem till mig (eller i alla fall till närmaste hemköp) levererades en låda från Delikatessboxen. Jag som typ aldrig vinner något, eller det är i alla fall så det känns!

Åh, jag var i himmelriket, liksom studsade iväg för att hämta paketet och studsade, lite försiktigare hemåt igen (så inget skulle gå sönder). Sen blev det finsmakarafton utan dess like för att komplettera den redan avklarade skaldjursmiddagen. Vi smakade på italiensk chorizo, saltade marconamandlar, Lademark fårost, kastanjehonung, lufttorkat vildgåsbröst, bergsparmesan och en mycket intressant ansjovispasta som jag fortfarande klurar på hur den ska användas.

Sen fanns där även pasta, ragu med pancetta, rosmarinkex, nyponskal och senapsfrön. My, oh my... happiness! Till och med katterna var lyriska, det nosades frenetiskt och kikades i lådorna, till och med en liten smakbit fick de.






Det är inte så mycket recept att bjuda på riktigt ännu från lådan, men ni som följer mig på instagram vet redan att gåsbröstet och fårosten gjorde sig utmärkt på pizza, det kan vi intyga här hemma! Någon dag ska vi prova något ur det fina recepthäftet som kom med lådan, med vintips och lite övriga småtips, verkligen genomtänkt. Med följde även information om alla råvarorna, toppen för en nyfiken foodie som jag som gärna vill veta vart det hon äter kommer ifrån och vad det är, inte bara vad det heter. Hade pengarna funnits så hade jag signat upp för nästa låda på direkten, men den karamellen får vänta lite helt enkelt.
Solklart tips till er som har råd dock!

Imorgon kommer det riktigt recept, jag lovar! Men nu får det räcka för idag.



Körsbäret, signing out.



1 kommentar:

Mer läsning:

pinit