onsdag 14 november 2012

Smakprov på julen 2012

Idag tappade vi upp våran glögg eftersom den ska ges bort i presenter till helgen. För ändamålet köptes en hävertpump på Clas Ohlson och det kan ha varit årets mest väl spenderade 19 kr! Det underlättade enormt och minskade på slabbet som jag har härt kan bli av att försöka tappa över glögg i flaskor från en 10-litershink. Nackdelen var väl att russinen emellanåt satte igen pumpen, men då var det bara att rensa och köra igen, inte så jobbigt egeeentligen. Det blev mer glögg än vi trodde, men trots det så sätter vi nog en ny sats redan nästa vecka, hälften försvinner ju som presenter.

Ska det ges som presenter så får man ju pynta flaskorna därefter!



och för att kvatitetssäkta så vart vi ju tvungna att provsmaka också. OH. MY. GOD. Den var fantastisk! Så nu jag har äntligen fått mig en liten försmak av julen, trots att det kliar i fingrarna så har jag lovat att inte pynta här hemma förrän till första december, men glöggen, den har jag i alla fall fått smaka på! :)





/Körsbäret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mer läsning:

pinit