torsdag 24 februari 2011

Nya tag i Körsbärets kök

Våren är i antågande, det är vad jag vill inbilla mig i alla fall! Igår bestämde jag mig för att ta vara på det vackra vädret och promenerade hem från skolan. En timme i solskenet gav mig några blyga små fräknar, de första för i år :)

Inte riktigt lika soligt och fint idag, men vårkänslorna finns kvar och lusten att fixa och dona i köket kikade fram den med. Så idag har det varit full rulle i mitt blåa kök!
Jag har små alfagroddar på gång på diskbänken, snart är de klara, svansarna börjar bli riktigt långa! Och efter att jag till lunch avnjutit en stor tallrik soppa drog jag fram matberedaren som stått ensam i skåpet alldeles för länge. Det blev en burk ljuvligt mjukt mandelsmör och en burk smarrig hummus. När jag provsmakade hummusen trodde jag för en stund att jag dött och kommit till mathimlen, varför har jag inte gjort detta på så länge?!



Groddarna får växa någon dag till


En stor burk hummus, nu i Körsbärets kyl!


Gissa vad som ligger på min frukostmacka imorgon? ;)


1 kommentar:

  1. men jag vet, visst är man periodare, så funkar det här hemma också! Du, har du testat hummus med sötpotatis? Himmelskt... http://njutmaten.blogspot.com/2011/02/kompis-hummus.html

    SvaraRadera

Mer läsning:

pinit