söndag 13 februari 2011

Hur man botar akut curry-sug

När jag gick hem från affären efter att ha storhandlat var jag helt färdig! Av ren nyfikenhet tog jag med mig kassarna och ställde mig på vågen, inte konstigt att jag var trött, 25 kg extra hade jag släpat med mig hem!
Och i trapphuset doftade det helt ljuvligt av curry, vilket ledde till att jag helt enkelt tänkte "jag vill också ha!" och improviserade ihop en överraskande god tonfiskpasta med curry och banan!

Snabblagad curryröra:

/ En burk tonfisk i vatten /
/ En halv banan /
/ ca en dl matlagningsgrädde /
/ lite flytande margarin /
/ salt och curry efter smak /

Häll av vattnet från tonfisken och låt den sedan fräsa i stekpannan en stund tillsammans med lite margarin
dra ner värmen på plattsn och häll över grädden.
Salta och krydda med curry efter smak, personligen tycker jag att det ska smaka rejält med curry!
Dela bananen i små bitar och ha i strax innan servering så de hinner bli varma och ge smak utan att bli för "gojsiga"

Mumsa med pasta till! :)
Tyvärr glömde jag helt av att ta bild för det var så gott.

Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mer läsning:

pinit