måndag 24 maj 2010

Jord under naglarna och fräknar på näsan

Att plantera och påta i jorden är väl rekreation om något? Gårdagen ägnade jag åt att hjälpa mamma och pappa att få trädgården vacker inför sommaren och lillebrors student. Det blev så vackert och solen sken och livet var riktigt skönt.
Det är nackdelen med lägenhet, särskilt om den, som min, saknar balkong. Det finns ingenstans att plantera, se hur det växer, sitta och avnjuta kaffe bland grönskan.
Så då är det ju tur att jag kan åka hem ibland :)


En bråkdel av vad som skulle ner i jorden

Mitt i allt planterande blev vi ju tvungna att fylla på energireserverna lite, det blev en variant av lördagens grillade lax, man ska ju ta vara på restena! Så laxmacka med sallad blev det till lunch, en utmärkt liten måltid som intogs i lagom skugga på balkongen, nu är sommaren här!



Nu ska jag vrida upp volymen med härliga Gyllene Tider låtar, inta lite sommarfeeling och få gjort alla de där måstena som ska göras de med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mer läsning:

pinit