måndag 8 april 2013

Det gror i Körsbärsköket

Jag har en hel hög med oavslutade blogginlägg som väntar på att få se världens ljus, men det har inte vimlat av stunder med lust att sätta mig vid datorn, så de får vänta en liten stund till.

Under tiden vill jag passa på att tipsa om något som är löjligt gott att klippa ner i en sallad. Jag har klåda i de gröna fingrarna och vill plantera hela världen och se den gro, men nöjer mig med småskalig fönsterodling tills balkongen är redo att agera grön oas. Ett av mina små projekt är vitlöksgräs. Det hela är väldigt enkelt.



Du behöver:
* Vitlökar som håller på att gro
* En kruka/form/planteringskärl
* Planteringsjord

1. Fyll krukan  med jord och peta ner vitlöksklyftorna med den groddade sidan uppåt.
2. Strö över lite jord, de behöver inte vara helt täckta, och vattna lite.
3. Ställ dem ljust och glöm inte bort att vattna dem, efter någon vecka har du långa strån med mild vitlökssmak, klipp ner i sallad eller över en smörgås.

/Körsbäret





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mer läsning:

pinit